هولدر گوشی؛ مزایا و معایب آن و نکاتی هنگام خرید
نوشته شده توسط : مهدی فتح اله زاده

 

آیا تا کنون به داشتن هولدر موبایل اندیشیده اید؟ به نظر شما بهترین نوع پایه نگهدارنده گوشی کدام است؟ با ما باشید تا نکاتی را درباره انتخاب بهترین نوع هولدر گوشی با شما در میان بگذاریم. هولدر-گوشی

 

 

 

استند یا نگهدارنده گوشی چیست؟

استند یا هولدر یک وسیله جانبی برای نگه داشتن تلفن همراه و تبلت بدون استفاده از دست می باشد. از این ابزار بسیار کاربردی می توان در منزل، محیط کار، و هنگام رانندگی در خودرو استفاده نمود. با استفاده از پایه نگهدارنده گوشی تلفن همراه می توانید گوشی را در زوایای مختلف تنظیم نمایید. هولدر ها انواع مختلفی دارند و هر شخص با توجه به نیاز و محیطی که قرار است از پایه نگهدارنده استفاده کند، استند مورد نیاز خود را خریداری می نماید.

از بارزترین کاربرد هولدر موبایل می توان به استفاده در خودرو برای نگه داشتن گوشی موبایل اشاره نمود، با توجه به اینکه گوشی های هوشمند دارای امکاناتی از قبیل مکان یابی می باشند این وسیله ابزار بسیار مناسبی برای نگه داشتن گوشی می باشد تا اینکه راننده با خیال راحت بدون استفاده از دست به گوشی خود تسلط داشته باشد. البته لازم به ذکر است تا حد امکان در هنگام رانندگی از گوشی تلفن همراه استفاده نکنید ولی با استفاده از این ابزار از خطر تصادف هنگام استفاده از گوشی در خودرو و حین رانندگی به اندازه قابل توجهی می کاهید.

استفاده از هولدر در خودرو

هولدر و نگهدارنده گوشی در خودر سه نوع دارد

 

1-شیشه و داشبورد ماشین

طراحی برخی از هولدرها به گونه ای می باشد که به راحتی بر روی سطوح صاف خودرو مانند داشبورد و شیشه جلوی اتومبیل چسبانده می شوند. قدرت چسبندگی این نوع از هولدرها بسیار بالا می باشد. برخی از نگهدارنده های گوشی در ماشین دارای گیره نگهدارنده گوشی موبایل بوده و برخی به صورت مغناطیسی عمل می کنند.  بهترین و پرطرفدارترین پایه نگهدارنده گوشی پایه ای است که بر روی داشبورد و یا به شیشه جلوی اتومبیل چسابنده می شود البته به گونه ای که جلوی دید راننده را نگیرد. اکثر هولدرها دارای قابلیت تنظیم زاویه گوشی می باشند و در برخی حتی تا 360 درجه می توان گوشی را چرخاند و در زاویه دید مناسب تنظیم نمود.

 

2-دریچه کولر (دریچه تهویه هوا)

سیستم تهویه هوا (کولر) ماشین یکی دیگر از مکان‌هایی است که می‌توان از آن برای نصب هولدر موبایل خاص خود استفاده کرد. البته از مشکلات این نقطه می‌توان به جلوگیری از عبور هوا اشاره کرد که در زمستان با وجود جریان هوای گرم برای گوشی موبایل نیز ممکن است مشکل ساز شود و در صورت استفاده از دریچه کولر ماشین برای نصب پایه نگهدارنده موبایل باید ترجیحا خروجی هوا را در دریچه مورد استفاده (به ویژه در زمستان و هنگام استفاده از بخاری) بست.


3-اسلات ورودی CD

پخش اتومبیل نیز از نقاطی است که برای اتصال پایه نگهدارنده موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته استفاده از آن بسیار نادر است. این نوع به اطراف اسلات ورودی CD، بدون آسیب رساندن به آن یا جلوگیری از پخش سی دی، متصل می‌شود. برای خودروهایی که واقعا در نصب روی داشبورد، شیشه و دریچه کولر مشکل دارند این گزینه آخرین راه حل بوده و البته مدل‌های آن نیز بسیار کمیاب است.

استفاده از استند و نگهدارنده گوشی در منزل:

 

از دیگر استفاده های نگهدارنده های موبایل می توان به کارایی آن برای نگه داشتن گوشی در منزل برای سهولت انجام دادن بسیاری از کارها همچون: مطالعه کردن، آشپزی کردن با دیدن فیلم آشپزی، تماشای فیلم و... اشاره نمود. به عنوان مثال برای تماشای فیلم امروزه اکثرا از تلفن همراه استفاده می نمایند و مسلما زمان زیادی حدود یک تا دو ساعت و شاید بیشتر برای این کار سپری می شود و اگر شما بخواهید گوشی را با دست نگه دارید بدون شک خسته خواهید شد. برای لذت بردن از تماشای فیلم می توانید گوشی خود را بر روی یک نگهدارنده نصب نماییدو با خیال راحت بدون نگرانی از افتادن و تکان خوردن گوشی به تماشای فیلم بپردازید  و زاویه دید گوشی را به هر سمتی که می خواهید تنظیم نماید.

نگه-دارنده-گوشی-برای-خانه

آیا آهنربای موجود در هولدر موبایل به گوشی آسیب می‌زند؟ 

در ادامه به پرسش هایی پیرامون آسیب احتمالی هولدر به گوشی می پردازیم.

آیا هوادر به حافظه گوشی آسیب می رساند؟

اجزای داخلی گوشی از مواد غیرمغناطیسی ساخته شده‌اند و بنابراین آهنربای هولدر گوشی روی این اجزا تاثیری نداشته و عملکرد آنها را مختل نمی‌کند. اما اگر از حافظه گوشی سوال می‌کنید باید بگوییم که گوشی‌ها فاقد درایو دیسک سخت یا همان HDD هستند. همان‌طور که مطلع هستید درایو دیسک سخت برای ذخیره‌سازی اطلاعات از میدان مغناطیسی استفاده می‌کند اما از آنجا که در موبایل این قطعه وجود ندارد، بنابراین استفاده از پایه نگهدارنده موبایل بدون اشکال است. در حقیقت گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌های ذخیره‌سازی هستند که یک نوع از فلش مموری هستند و تحت تاثیر آهنربا قرار نمی‌گیرند.

قابل ذکر است که این قضیه درباره آیپاد کلاسیک کاملا متفاوت است. در حقیقت تنها در آیپاد کلاسیک از درایو دیسک سخت استفاده شده است که استفاده از هولدر در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌کند. اما در بقیه گوشی‌ها از فلش مموری استفاده شده که هیچ جای نگرانی ندارند.

 

صفحه نمایش

در نمایشگرهای گوشی‌های امروزی با استفاده از الکتریسیته، تصویر تشکیل می‌شود نه از از طریق منحرف شدن پرتو متمرکز الکترون‌ها با میدان مغناطیس؛ بنابراین آهنربای پایه نگهدارنده موبایل، هیچگونه تداخلی در عملکرد نمایشگر گوشی نخواهد داشت.

 

GPS و قطب نما

GPS برای مشخص کردن مختصات از ماهواره‌ها استفاده می‌کند و جهت حرکت کاربر را با استفاده از حل یک مسئله ساده ریاضی با مقایسه دو مجموعه مختصاتی متفاوت در زمان‌های مختلف، تشخیص می‌دهد. در نتیجه از آنجا که ماژول GPS هیچگونه ارتباطی به میدان مغناطیسی ندارد بنابراین عملکرد آن تحت تاثیر یک میدان مغناطیسی خارجی دچار اختلال نخواهد شد.

با این حال داستان برای سرویس قطب‌نمای موبایل اندکی متفاوت است. در قطب‌نمای گوشی از یکسری سنسورها استفاده می‌شود تا میدان مغناطیسی زمین مشخص شود، در نتیجه نزدیک بودن و مجاورت یک آهنربای دیگر روری این سنسورها تاثیر گذاشته و آنها را مجبور به واکنش می‌کند. اما خبر خوب این است که تقریبا هیچ اپلیکیشنی علی‌الخصوص برنامه‌های ناوبری و جهت‌یابی به دیتاها و اطلاعات این سنسورها نیازی نداشته و فارغ از آنها کار می‌کنند. بنابراین حتی اگر قطب‌نمای گوشی شما در حالت روشن باشد و گوشی را روی پایه نگهدارنده موبایل گذاشته باشید، بدون هیچگونه نگرانی از اختلال در عملکرد اپلیکیشن، می‌توانید به رانندگی خود ادامه دهید.

 

باتری

اکثر گوشی‌ها مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی هستند. در نتیجه شارژ و دشارژ شدن آنها به موجب یک واکنش شیمیایی صورت می‌گیرد. این در حالی است که مواد به‌کار برده شده در بدنه باتری نیز غیرمغناطیسی هستند و عملا در هنگام استفاده از پایه نگهدارنده موبایل هیچگونه خطری سلامت باتری گوشی را تهدید نخواهد کرد. در همین راستا برخی از کاربران شاکی هستند که آهنربای موجود در هولدر گوشی، سبب می‌شود که باتری موبایل سریع‌تر تخلیه شده و گوشی خیلی زود دشارژ شود. اما این بیشتر به میزان استفاده کاربر برمی‌گردد. در واقع وقتی گوشی را روی یک پایه نگهدارنده قرار می‌دهید، معمولا سیستم ناوبری گوشی را روشن می‌کنید و این GPS انرژی زیادی از گوشی را مصرف کرده و به همین دلیل است که شارژ باتری گوشی زودتر تخلیه می‌شود.

 

قاب های مغناطیسی

در آخر خاطر نشان می‌شود که برخی از قاب‌ها و کاورهای گوشی از نیروری مغناطیسی استفاده کرده و برخی از ویژگی‌های گوشی را روشن یا خاموش می‌کنند. اما باید گفت که آهنربای موجود در پایه نگهدارنده گوشی باز هم هیچگونه تداخلی در عملکرد این قاب‌ها ایجاد نخواهد کرد.

 

اسپیکر

درباره اسپیکر گوشی باید گفت با وجود آنکه اسپیکرهای گوشی در عملکرد خود از آهنربا استفاده می‌کنند، اما طی تحقیق و بررسی‌های انجام شده آهنربای کوچک موجود در هولدر گوشی به اندازه‌ای قوی نیست که بتواند در عملکرد اسپیکرها تداخلی ایجاد کند، بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 

مزایای کلیدی استفاده از هولدر موبایل ماشین

1-GPS برای جهت‌یابی و ناوبری

شما می‌توانید به‌راحتی مقصد خود را با استفاده از GPS پیدا کرده و دنبال کنید اما مطمئنا در هنگام رانندگی، گرفتن گوشی در دست و نقشه‌خوانی مطمئنا کار آسانی نخواهد بود. در اینجا استفاده از یک پایه نگهدارنده گوشی به شدت ضروری خواهد بود. کافی است تنها GPS گوشی را روشن کرده، مختصات خود را مشخص کنید، حال گوشی خود را روری هولدر گذاشته و به رانندگی خود ادامه دهید.

هولدر-ماشین

 

2-رانندگی ایمن

تقریبا بیش از 90 درصد از تصادفات و سانحه‌های جاده‌ای در اثر حواس پرتی و عدم تمرکز راننده به‌وجود می‌آیند و جالب است بدانید که استفاده از موبایل دلیل اکثر این حواس‌پرتی‌ها است. حال وقتی راننده گوشی را در دست خود نگه داشته و علاوه بر مکالمه به رانندگی می‌پردازد، این عدم تمرکز دوچندان می‌شود. در چنین مواردی استفاده از یک هولدر موبایل گزینه مناسبی خواهد بود. کافی است گوشی خود را روی یک پایه نگهدارنده گذاشته و با دستانی آزاد به رانندگی خود ادامه داده و تماس دریافتی خود را پاسخ دهید.

 

نکات خرید بهترین هولدر موبایل

1.   به کیفیت ساخت هولدر موبایل توجه ویژه‌ای داشته باشید، زیرا این وسیله نگهدارنده گجت ارزشمند شماست و باید در برابر شرایطی نظیر افتادن خودرو در دست اندازها و حرکات ناگهانی مقاومت داشته باشد و همه این موارد به کیفیت ساخت مکنده و بدنه پایه برمی‌گردد

2.   به سایز پشتیبانی شده هولدر موبایل و ابعاد گوشی خود توجه داشته باشید. به ویژه اگر گوشی شما دارای یک قاب محافظ نیز هست، ابعاد کلی گوشی را با میزان باز شدن دهانه هولدر بسنجید.

3.   بهتر است گیره‌های نگهدارنده دو طرف پایه دارای روکش پلاستیکی نرم یا رویه ابری باشد تا از خط و خش افتادن گوشی به ویژه در استفاده طولانی مدت جلوگیری شود.

4.   توجه کنید که حتما پایه نگهدارنده موبایل دارای قابلیت چرخش 360 درجه باشد تا بتوانید گوشی خود را در جهتی که نیاز دارید بچرخانید. این قابلیت زمانی که از گوشی موبایل برای مسیریابی GPS و پخش مدیا استفاده می‌کنید بسیار کاربردی است.

5.   در صورتی که از هولدر موبایل برای مدت زمان طولانی استفاده نمی‌کنید آن را از شیشه یا داشبورد جدا کرده و در مکان مناسبی نگهداری کنید.

6.  اگر قصد پارک خودرو در مقابل تابش مستقیم اشعه آفتاب برای مدت زمان زیادی را دارید حتما هولدر را جدا کرده و به دور از تابش مستقیم و گرمای زیاد قرار دهید تا کیفیت و دوام بدنه و پایه مکنده به خوبی حفظ شود




:: بازدید از این مطلب : 4435
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مهر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: